Boskie ciasteczka owsiane z bakaliami – zdrowe, łatwe, szybkie

Nie zliczę chyba ile razy piekłam już ciasteczka owsiane! Przetestowałam naprawdę wiele przepisów, zarówno te bardziej, jak i mniej zdrowe, na oleju, na maśle, bez tłuszczu, z cukrem, bez cukru (… )itp.

Bywało naprawdę smacznie, albo bez rewelacji, czasem bardziej, czasem mniej pracochłonnie, mniej lub bardziej wymyślnie. Smak ciastek był świetny, ale ich konsystencja pozostawiała wiele do życzenia. Czasami wychodziły za tłuste, a innym razem za twarde i suche, tak, że miałam wrażenie, że połamię na nich zęby:P. Jakoś zawsze brakowało im tego „czegoś”.

Ja uparcie szukałam przepisu idealnego – będącego połączeniem doskonałego, pełnego smaku, idealnej konsystencji, maksymalnych korzyści zdrowotnych, łatwości w przyrządzeniu i stosunkowo krótkiego czasu wykonania. Metodą prób i błędów stworzyłam autorski przepis, który w naszym domu smakuje każdemuJ  Choć wiadomo jak jest, ilu ludzi, tyle doskonałych dla nich smaków.
Dziś prezentuję Wam mój przepis na owsiane ciasteczka – tak, jak obiecałam – jest łatwo, szybko, zdrowo i smacznie. I co ważne – ciastka robimy w jednej misce, więc nie brudzimy zbyt wielu naczyń!

najlepsze ciasteczka owsiane


Czego potrzebujemy?
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • ½ dużego jogurtu greckiego
  • 1 duże jajo lub 2 małe
  • 3 łyżki miodu
  • 2 spore garści rodzynek (miękkich)
  • 2 spore garści żurawiny suszonej
  • Ok. 4 łyżki słonecznika
  • Ok. 2 spore garści orzechów włoskich (rozbitych tłuczkiem, ale nie za drobno!)
  • Ok. 4-5 dużych kostek gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka oleju kokosowego (można opcjonalnie użyć rzepakowego)
  • *opcjonalnie pół łyżeczki lub mniej naturalnego proszku do pieczenia (ale ja czasem pomijam)


Jak to zrobić?

Składniki mieszamy w misce i zostawiamy na 1/2h lub dłużej, by płatki owsiane nasiąknęły mokrymi składnikami. Jeśli masa jest zbyt sucha dodajemy trochę jogurtu lub nieco oleju (ale należy bardzo uważać, żeby konsystencja nie była zbyt rzadka, bo ciasteczka nie wyjdą)

Lepimy niewielkie (!!!ważne żeby nie większe, bo ciasteczka brzydko rozleją się w czasie pieczenia), takie kulki wielkości orzecha włoskiego i rozpłaszczamy widelcem na papierze do pieczenia na blaszce. Zachowujemy odstęp między ciastkami.

Pieczemy ok. 25-30 min w 180 stopniach góra – dół, bez termo obiegu.




Lubicie piec ciasteczka owsiane w domu, czy wolicie kupić gotowe? Macie jakieś ulubione?
Co dla Was jest ważne w smaku ciastek owsianych?

Pozdrawiam,

Martynika

4 komentarze:

  1. Najbardziej lubię jak są z dodatkiem miodu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tą czekoladą to fajny pomysł, no i muszę te moje owsiane zmniejszyć, bo zbyt duże wychodzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zrobiłam i spróbowałam - boskie!!

    OdpowiedzUsuń