Chrupiąca, słodka i zdrowa przekąska bakaliowa w 2 minuty

Po miesięcznej przerwie w blogowaniu, związanym z narodzinami mojej córeczki i odnajdowaniem się w nowej roli - mamy, postanowiłam wziąć się w garść i powrócić do aktywności w sieci. W końcu moje potrzeby również są ważne;)
Choć już widzę, że nie będzie łatwo, po prostu potrzebuję stawiać przed sobą wyzwania i kreatywnie się realizować.Tworzenie tekstu do posta, robienie zdjęć, szukanie inspiracji i chęć bycia coraz lepszym - tak, tego zdecydowanie mi trzeba dla zdrowia psychicznego po czterech tygodniach nieprzespanych nocy:)!

Dziś prezentuję Wam coś "na ząb" - lekko i łatwo, tak na dobry początek.

zdrowa przekąska deser


Inspiracją do tego deseru było obejrzenie zdjęć z tureckich wakacji sprzed 3 lat. Pamiętam, że bardzo zasmakował mi deser, który był połączeniem gęstego kremowego jogurtu z bakaliami i miodem. Chrupiący, słodki, sycący i składający się z samych naturalnych składników, które możemy policzyć na palcach jednej ręki (u mnie ich liczba wynosi trzy, ale indywidualne odstępstwa od przepisu jak najbardziej wskazane). Ja pominęłam rodzynki, które znajdowały się w oryginalnym przepisie, bo są dla mnie za słodkie przy obecności miodu.
Wykonanie? Tak proste, że aż wstyd nazywać to przepisem:)

Czego potrzebujemy?


  • jogurtu bałkańskiego lub greckiego
  • orzechów (u mnie włoskie i migdały)
  • miodu (prawdziwego!)


*opcjonalnie cynamon

Jak to zrobić?


  1. Nakładamy jogurt do ulubionej miseczki.
  2. Posypujemy ulubionymi bakaliami.
  3. Po wierzchu robimy "esy-floresy" miodem.


Choć ta słodka przekąska pochodzi z ciepłych regionów, jakoś bardzo pasuje mi do obecnej aury - jesieni. Dodam, że filiżanka kawy (gorzkiej) zaserwowana do tego deseru bardzo podkreśla jego słodki smak.

Czy Wam również zdarza się przypomnieć jakieś smaki podczas oglądania zdjęć i powracać do nich?

Pozdrawiam,
Martynika


21 komentarzy:

  1. Super! Szybkie i na pewno smaczne ;) Powodzenia w powrocie do pisania i opiece nad córeczką ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje smaki :) Bardzo lubię połączenie bakalii, miodu i jogurtu, Czuję się po tym tak zdrowo najedzona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie deserki i często je wcinam :) Jeśli daję słodkie suszone owoce typu rodzynki, morele czy żurawina to nie daję miodu i jest pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, suszone owoce są bardzo słodkie, z miodem deser traci smak i staje się ulepkiem:)

      Usuń
  4. Mocny początek, czekam z niecierpliwością na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiej kombinacji jeszcze nie próbowałam. Wygląda przepysznie :) Gratulacje dla świeżo upieczonej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie mieszanki więc na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zajadam często przed treningiem. Dodaję też płatki gryczane lub otręby :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja się zastanawiałam co to za płatki jak zobaczyłam zdjęcie :) a to jogurt i orzechy :) muszę spróbować bo coś mi się wydaje że będzie mi smakowało :). Gratulacje dla świeżo upieczonej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak najbardziej się zdarza. :D Dzięki za przepis, na pewno skorzystam. Lubie takie deserki! :)

    Jeśli masz ochotę sprawdzić co dzieje się na moim blogu, zapraszam na:
    http://behealthylady.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  10. Prostota, a ślinka cieknie, jutro przetestuję:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny deser, tylko ja bym musiała pomyśleć, czym zastąpić jogurt, bo sojowego "naturalnego" jeszcze w Polsce nie uświadczyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, jak wpadniesz to daj znać czym zastąpiłaś!

      Usuń
  12. Świetny, prosty deser, a na dodatek bez wątpienia zdrowszy od słodyczy, jakie możemy znaleźć na sklepowych półkach :) Coś mi się wydaje, że spróbuję go zrobić, kiedy najdzie mnie ochota na coś słodkiego :)
    I oczywiście trzymam za Ciebie kciuki, choć wydaje mi się, że może nie z łatwością, ale bez wątpienia pogodzisz nową rolę mamy z blogowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, dodają wiary w siebie! Łatwo nie będzie, już widzę....haha. Oby się udało!

      Usuń