Zdrowa 3 składnikowa przekąska w 3 minuty - jabłka z masłem orzechowym i cynamonem

Przekąski między głównymi posiłkami odgrywają ogromną rolę zarówno dla zdrowia, jak i po prostu dla przyjemności:)
Ja lubię jeśli dodatkowo są zdrowe i najlepiej ekspresowe w przygotowaniu.

Dziś prezentuję Wam sycącą przekąskę, która moim zdaniem wprowadza już w jesienną atmosferę, bo właśnie takim jesiennym smakiem jest dla mnie połączenie jabłek, cynamonu i orzechów...

zdrowa przekąska

Potrzebujemy tylko 3 składników:
  • jednego jabłka
  • masła orzechowego
  • cynamonu
Jak to zrobić?

1) Kroimy jabłka na księżyce/ paski/ krążki lub inne lubiane przez nas kształty.
2) Smarujemy masłem orzechowym (ilość wedle gustu)
3) Posypujemy cynamonem

Podajemy z filiżanką ulubionej gorącej herbaty lub kawy.

Przekąska jest bardzo pożywna, orzeźwiająca dzięki kwasowości jabłka, ma niski indeks glikemiczny i składa się z samych naturalnych składników. Nie ukrywam, że inspiracją do stworzenia tej właśnie przekąski były najlepsze kanapki na świecie, których przygotowanie także gorąco polecam!

Zachęcam do spróbowania!

Próbowaliście już połączenia jabłek z masłem orzechowym?
Lubicie takie ekspresowe, zdrowe i pożywne desery? Jeśli tak, ciekawa jestem Waszych pomysłów!

Pozdrawiam, 
Martynika

36 komentarzy:

  1. Mmm pycha! Tylko jakie masło orzechowe wybrać, żeby było zdrowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie! Tutaj piszę o kilku polecanych produktach, m.in właśnie o maśle orzechowym jakie kupuję http://healthylifeconnoisseur.blogspot.com/2015/06/8-gotowych-zdrowych-i-tanich-produktow.html. A poza tym polecanych przeze mnie z Lidla kupowałam też Primavikę i Masło z Rossmanna. Wybierając masło orzechowe ważna jest zawartość orzechów i brak sztucznych dodatków - Lidl póki co wygrywa.

      Usuń
    2. Masło orzechowe, to najzdrowsze, zrobimy sami w domu :)

      Usuń
  2. świetny pomysł! powinnam w końcu zabrać się za zrobienie czegoś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajny pomysl na szybki podwieczorek czy przekaske np dla dzieci. Koniecznie musze wyprobowac. Dziekuje i pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  4. O, kurcze :) Takie proste, a brzmi świetnie. Skoczę dziś po masło i wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z przyjemnością wypróbuję. Sama nie wpadłabym na takie smakowite połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Próbowałam i mój sposób to zapiekanie całości w mikrofali :-) cudownie pachnie szarlotką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, a masło nie robi się zbyt płynne? Czy robisz to jako deser w miseczce?

      Usuń
  7. Próbowałam i bardzo lubię. Muszę znów zrobic domowe masło orzechowe! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest u mnie na blogu kilka przepisów na domowe masło orzechowe. Uważaj tylko na blender, żeby go nie zajechać:P, co przy robieniu maseł orzechowych często ma miejsce niestety.

      Usuń
  8. Świetny pomysł na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzieś na Instagramie ktoś to wrzucał i kusi mnie, żeby wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wiele wersji podania tej przekąski:), nawet widziałam w formie koktajlu - po porstu zblendowane jabłko z masłem orzechowym.

      Usuń
  10. Ciekawy pomysł na przekąskę :) Jeszcze o nim nie słyszałem, tylko, że podobnie jak Kinga zastanawia mnie to masło orzechowe. Niemniej jednak jak zgłodnieję to już wiem co zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, najlepsze jest samorobione, ale dobrej jakości - kupione jest zawsze lepszą alternatywą do przygotowania np. takiej przekąski, niż kupowanie niezdrowej moim zdaniem.

      Usuń
  11. Szybko, prosto i zdrowo :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Próbowałam! Z tym, że masłem orzechowym smarowałam pieczywo i na to dawałam plastry jabłek. Masło orzechowe z owsianką też wg mnie nieźle smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie dzięki Tobie spróbowałam zmienić banana na jabłko w mojej "najlepszej kanapce na świecie" i rzeczywiście smak super. A tutaj w wersji przekąskowej i lżejszej, bo bez pieczywa.

      Usuń
  13. Uwielbiam masło orzechowe, także to jest przekąska dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Klasyka gatunku ;) Jeśli masz mikrofalę to polecam wstawić masło orzechowe na kilka sekund i wymieszać z cynamonem, a potem maczać jałbka w ciepłym, cieknącym maśle *ślinotok* ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda obłędnie i tak mało składników do tego potrzeba! :) Super! :) Na pewno zrobię dla swojego męża :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pamiętam jak dziś smak i zapach jabłek z cynamonem pieczonych na piecu u babci. Yummy!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo proste i na pewno bardzo dobre. Zapamiętam przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. jadłam dzisiaj rano, dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam takie proste przekąski :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też takie najbardziej lubię ;)

    OdpowiedzUsuń