Rozpływający się w ustach 4 - składnikowy mus czekoladowy z awokado i kawałkami gorzkiej czekolady

Dziś propozycja mocno czekoladowa, łatwa, szybka no i oczywiście z samych zdrowych składników. Zero chemii, sto procent przyjemności!


Nie dość, że deser ma konsystencję musu rozpływającego się w ustach, to jeszcze co jakiś czas natrafiamy na kawałki najprawdziwszej czekolady, którą z rozkoszą przegryzamy. Czyż to nie brzmi wspaniale? Dodatkowo deser składa się tylko z czterech składników. Nie pozostaje nic innego, jak spróbować, co polecam szczególnie miłośnikom czekolady. Dodam, że deser może mieć postać lodów, co zdradzam pod koniec!


awokado czekolada deser



Czego potrzebujemy?
/porcja dla 2-3 osób/
  • Jedno duże dojrzałe awokado lub dwa mniejsze
  • 2 łyżeczki gorzkiego kakao
  • 4 kostki ulubionej gorzkiej czekolady (pokruszyć tłuczkiem) – czekolada musi być dobrej jakości!
  • Ksylitol lub brązowy cukier (albo inne słodziło wedle upodobań) – na oko, w zależności jaką słodycz preferujemy, można też ominąć ten składnik, choć ja nie próbowałam /próbujemy na bieżąco J … o tak!/


 Jak to zrobić?
  1. Awokado wydrążamy, wkładamy do naczynia, w którym je zblendujemy.
  2. Dodajemy kakao (uważamy, by blender nie rozpylił proszku na całą kuchnię, dlatego warto po dodaniu najpierw pomieszać kilkukrotnie ręcznie, bez włączania sprzętu)
  3. Do gotowego musu dodajemy ksylitol, blendujemy, mieszamy, tak, by składniki połączyły się. Tutaj radzę próbować co jakiś czas, by kontrolować słodkość naszego deseru.
  4. Na koniec dodajemy pokruszoną gorzką czekoladę i mieszamy ręcznie.
  5. Przekładamy do miseczek, dekorujemy listkiem mięty, i pokruszoną gorzką czekoladą.


*deser może mieć postać musu w temperaturze pokojowej lub lodowej – wtedy należy użyć zamrożonych wcześniej kawałków awokado



Co dobrego dla zdrowia?
  • Awokado zawiera mnóstwo dobrych, zdrowych tłuszczów, dobrze działa na serce i skórę.
  • Kakao i dobra gorzka czekolada – źródło magnezu
  • Ksylitol – przeciwdziała próchnicy


Następnie oddajemy się czekoladowej rozkoszy, delektujemy smakiem... czegóż chcieć więcej? :)

Mój kot jest dla mnie wzorem do naśladowania numer 1 w kwestii kontemplowania przyjemnych chwil:)


Lubicie mocno czekoladowe desery?

Wolicie wykorzystywać awokado do przyrządzania wytrawnych przepisów, czy raczej na słodko?

Pozdrawiam,
Martynika


18 komentarzy:

  1. O tak. Kojarzy mi się z deserem w jednej z restauracji! Tylko nawet nie chcę myśleć ile on miał kalorii. A tu? Samo zdrowie. Lubię takie rozwiązania. Zamiast ksylitolu dodałabym banana! :)
    Zachwyciłaś mnie nazwą bloga! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, samo zdrowie;), choć wiadomo, że awokado jest tłuste i jak ze wszystkim nie można przesadzać:). Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie! Awokado ma na tyle lekki smak, że świetnie pasuje zarówno do deserów jak i do wytrawnych dań.
    Ps. Śliczny kotek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać, że mamy podobne wzory :) ahaha

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię bardzo podobnie, uwielbiam takie zdrowe słodkie rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam krem czekoladowy z awokado. Ja go słodzę bananem, dzięki temu jest też dużo gęstszy. Nutella może się schować przy tym ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zabieram się za zrobienie. Wygląda smakowicie, więc koniecznie go zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się dopiero uczę wykorzystywać awokado :) I na pewno przetestuję Twój pomysł, bo jest łatwy, fajny i mam wszystkie składniki w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie awokado do tej pory tylko w formie guacamole, ale Twoja propozycja przypadła mi do gustu i spróbuję poznać awokado ze słodkiej strony :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Awokado jest bardzo nautralne w smaku i można je "wystylizować" na słodko i słono;)

      Usuń
  9. Aż spróbuję jutro. Jakoś trudno uwierzyć, że awokado z czekoladą można... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam czekoladę, a Twój deser wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda wspaniale i pewnie podobnie smakuje :) Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mam wszystkie składniki, muszę tylko poczekać aż moje awokado trochę zmięknie:)

    OdpowiedzUsuń