Pikantna paprykowa pasta z makreli

Uwielbiam niespodzianki, za to, że często dodają inspiracji. Wczoraj zostałam bardzo mile zaskoczona przez koleżankę z pracy, która spędziła weekend nad morzem i przywiozła mi… świeżutką wędzoną makrelę znad Bałtyku!:) Od razu musiałam zrobić z niej coś dobrego.

Dlatego też zapraszam na przepis na domową, naturalną i zdrową pastę do chleba z makreli, twarogu, warzyw i przypraw. Bez sztucznych dodatków i wypełniaczy, jak ma to miejsce w gotowych produktach. Poza tym pasta nie jest bardzo słona, ponieważ wykonuję mały trik - odsalam makrelę.

Pierwsza myśl po przyniesieniu ryby do domu to oczywiście nieśmiertelna pasta jajeczna z makrelą, jednak po przemyśleniu sprawy stwierdziłam, że taka wyjątkowa dobroć, która przejechała dla mnie z drugiego końca Polski prosto do pracy zasługuje na specjalne traktowanie! :) Muszę wymyślić coś nowego i nie mogę tego zepsuć!
W naszym domu bardzo lubimy pikantny smak; stało się to z pewnością dzięki mojemu „niewyparzonemu językowi”, który przez lata dzieciństwa „wytrenowany” został przez tatę uwielbiającego uczucie „wiaterku w ustach”. Oczywiście nie przesadzam i nie mam na myśli tutaj zjadania całej papryczki chilli, ale po prostu pikantne doprawianie wielu potraw. Z tego powodu naszła mnie ochota na domowe makrelowe smarowidło w wersji pikantnej. Wyszło pyszne!

pasta rybna pikantna

Jak to zrobić?

Moją makrelę najpierw zalałam wrzątkiem w stalowej misce i odstawiłam na balkon. Zrobiłam to w celu odsolenia ryby, ponieważ wielokrotnie spotkałam się z przesoleniem wędzonek. Po około pól godziny odlałam wodę i zabrałam się za wyciąganie ości – jest to o wiele łatwiejsze po zalaniu wrzątkiem, naprawdę!
Gotową rybę wymieszałam z kulką twarogu, chrzanem, ketchupem, musztardą, jogurtem naturalnym i odrobinką majonezu. Do tego wkroiłam pół dużej cebuli sałatkowej, pół czerwonej papryki i doprawiłam chilli. Proporcje trochę na oko:). Wszystko zblendowałam na pastę.



Składniki, których potrzebujemy w skrócie:
  • 1 wędzona makrela
  • 1 kulka twarogu
  • Pół dużej lub jedna mniejsza cebula sałatkowa(ma delikatniejszy smak, niż zwykła)
  • Pół czerwonej papryki pokrojonej w drobną kostkę
  • Chrzan ok. 2-3 łyżki*
  • Ketchup ok. 2-3 łyżki*
  • Musztarda pikantna (np. sarepska lub Dijon) ok 2 łyżki*
  • Jogurt naturalny ok 3-4 łyżki*
  • Odrobina majonezu ok 1 łyżki lub łyżeczka*
  • Chilli suszone
*Jakość i skład składników z gwiazdką nie jest bez znaczenia i ma wpływ na skład całej pasty. Tak więc - czytajmy etykiety i nie dajmy się oszukiwać producentom! Można oczywiście pokusić się o przygotowanie powyższych dodatków w domu, ale wiadomo, nie zawsze jest na to czas.




Co dobrego dla zdrowia?
  • Przede wszystkim pasta jest domowa – wiemy co w niej siedzi i nie przyjdzie nam do głowy, by dodać do niej np. mączkę chleba świętojańskiego w celu zwiększenia objętości, jak ma to miejsce w kupowanych tego typu produktach….
  • Ryba – tutaj o zdrowotnych właściwościach o dobroczynnym działaniu kwasów Omega 3 przekonywać nie muszęJ
  • Chilli – rozgrzewa organizm, zwiększa odporność, pomaga zwalczać infekcje i przyspiesza metabolizm


Smacznego!

Pozdrawiam,

Martynika

1 komentarz: