Czym zastąpić kieliszek wina?


Uwielbiam, kiedy w piątkowy lub sobotni wieczór mój mąż pyta na jakie wino mamy dziś ochotę.
Ten rytuał kojarzy mi się z relaksem, zapowiedzią wolnego czasu, odprężeniem.
Uwielbiam też patrzeć, kiedy napełnia szklane kieliszki, a następnie stawia je na stoliku. Już sam widok lampek na cieniutkiej nóżce, najlepiej w towarzystwie kilku świec w tle, wprawia mnie w stan błogości...

W przeciwieństwie do wielu innych napojów alkoholowych, wino jest dla mnie symbolem elegancji. Jeśli dodamy do tego jego zdrowotne właściwości, nie widzę powodu, by odmawiać sobie takich rozkoszy dla podniebienia i zmysłów.

Czasami jednak nie chcę lub z różnych względów jestem zmuszona, by nie spożywać nawet najmniejszych ilości alkoholu. Za wszelką cenę jednak chcę zatrzymać nasz wieczorny rytuał.
Odkryłam, że nie chodzi mi o sam fakt spożywania alkoholu w postaci wina, ale właśnie o całą otoczkę…

Czym więc zastępuję wino, by nie mieć poczucia, że nasz rytuał jest niepełny?
Przecież pragnę raczyć się czymś wyjątkowym, a nie kieliszkiem zwykłej wody (która nawiasem mówiąc zupełnie inaczej „smakuje” pita z kieliszka na wino…)!


Źródło: internet





Ostatnio odkryłam sok z granatu 100% bez dodatku cukru.


zastępniki alkoholu
Gdzie kupiłam tę butelkę i ile mnie kosztowała? Tę akurat trafiłam w Biedronce za ok. 17zł. 


Wyglądem niczym się nie różni od wina, tak więc wizualnie jest idealny. Smakowo raczej kwaśny, co mnie akurat pasuje, bo nie lubię słodkich napojów, dotyczy to także wina.

Jeśli chodzi o właściwości zdrowotne, udowodniono naukowo, że sok wyciśnięty z granatu zwalcza wolne rodniki (pomaga zachować młodość), działa przeciwzapalnie antynowotworowo i zapobiega chorobom serca. Nazywany jest też eliksirem długowieczności. Trochę podobnie, jak wino, tylko, że bez zawartości alkoholu:) Ja jestem usatysfakcjonowana!

Znalazłam idealny zdrowy zastępnik, dzięki któremu uważam nasz wieczorny weekendowy rytuał za pełny.


A Wy czym zastępujecie wino lub inne ulubione alkohole?
Czy podobnie, jak ja poszukujecie specjalnych zastępników ?

Pozdrawiam,
martynika

4 komentarze:

  1. Podobno kieliszek wina wypity z przyjemnoscia i z umiarem jest dobry dla zdrowia. Ale sok z granatu pewnie przyjemnie wypic w kieliszku od wina. No i te witaminy. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nawet udowodnione naukowo z tą zdrowotną właściwością wina. Zawsze się śmieję, że piję je "tylko" z tego powodu:P:P. A sok z granatu to taka fajna alternatywa dla urozmaicenia, no i , jak piszesz, oczywiście koniecznie w kieliszku na wino! Pozdrawiam!:)

      Usuń
  2. Jakbym czytała o sobie, z tym rytuałem :) strzał w dziesiątkę z tym sokiem z granatu, świetnie wygląda w kieliszku! Wypróbuję soki w kieliszkach jak będę na poście owocowo-warzywnym dr Ewy Dąbrowskiej bo wtedy to alkoholu ani grama nie można ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rytuały tworzą chwile, a one całe nasze życie;). Też zauwazyłam,że kieliszek potrafi zdziałać "cuda", nawet w przypadku zwykłej wody...
      O diecie Dąbrowskiej słyszałam, ale sama jeszcze nie próbowałam.Czekam na post na ten temat, jak poszło u Ciebie!

      Usuń