Chleb czystoziarnisty z Biedronki- czy warto?

Uwielbiam dobre pieczywo. Takie bez spulchniaczy, sztucznych dodatków, niebarwione karmelem, najlepiej z ciemnej mąki, z dodatkiem wielu ziaren.

Wbrew pozorom trudno dziś o dobre pieczywo. To, co oferują sklepy i piekarnie pozostawia wiele do życzenia, pomimo pięknego wyglądu...
Jakiś czas temu spotkałam w piekarni chleb czystoziarnisty, bez zakwasu, drożdży (w Warszawie, w piekarni Goszczyński) . Zaciekawiona zakupiłam mały kawałek. Cena takiego chleba to 18zł/kg, czyli naprawdę dużo. Chleb był przepyszny! Kilka razy próbowałam już zrobić tego typu chlebek sama, jednak pomimo wypróbowania wielu przepisów za każdym razem coś było nie tak. Albo chleb był za tłusty i ciężki, albo kruszył się i był niewygodny do jedzenia.

chleb z samych ziaren

Dlatego kiedy wczoraj natknęłam się w Biedronce na chleb czystoziarnisty do zrobienia samemu, najpierw sprawdziłam skład, a następnie zakupiłam! Kosztował 6,50zł (za nieco ponad pół kilo po dodaniu pozostałych składników), tak więc taniej niż ten z piekarni:). Poza tym okazało się, że producentem chleba jest ta sama firma, która produkuje ten kupowany przeze mnie w piekarni (do chleba dołączana jest ulotka, piekarnia Goszczyński jest pośrednikiem sprzedaży).

Ciekawość nie pozwoliła mi długo czekać na przyrządzenie go. 


Dodałam wodę, olej roślinny, miód i pestki z dyni- jak w przepisie. Wyszedł idealny! Jestem naprawdę zadowolona. Chleb bardzo dobrze się kroi, nie kruszy się w przeciwieństwie do moich własnych wypieków. Choć cena jest większa niż chleba standardowego, mimo to jednak pozostaje dużo niższa, niż tego samego, kupowanego w piekarni.


Chleb czystoziarnisty jest według mnie urozmaiceniem, a nie zastępnikiem tradycyjnego chleba. Poza tym jest bardzo sycący i nie należy traktować na równi jego jednej kromki z kromką zwykłego chleba. Według mnie pasuje do wytrawnych dodatków, niezbyt dobrze komponuje się np.z dżemami czy twarogami na słodko, ale wiadomo, wszystko jest kwestią gustu.

Jego niewątpliwą zaletą jest niski indeks glikemiczny, co sprawia, że syci na długo. Poza tym spożywając go przemycamy mnóstwo witamin zawartych w czystych ziarnach:).
Przyrządzamy go w jednej misce dodając mokre składniki (woda,miód, olej) i jeden składnik suchy (pestki dyni- uważam, że akurat ten składnik powinien już być w mieszance producenta....)





chleb z ziaren

Czy warto zatem zakupić i upiec chleb czystoziarnisty z Biedronki? Moim zdaniem warto. Cenowo (wliczając na oko koszty energii i własnych dodatków) w porównaniu do sklepowego chleba czystoziarnistego, do którego akurat ja mam dostęp wychodzi podobnie. 
Ja akurat nigdy nie decyduję się na rozgrzewanie całego piekarnika tylko dla tego chlebka, wolę wykorzystać okazję pieczenia czegoś innego, wtedy dorzucam tylko gotową wypełnioną foremkę. Dzięki temu oszczędzam energię, a chleb wychodzi taniej, niż "sklepowy".

Poza tym myślę, ze taki gotowy- niegotowy produkt to świetna atrakcja raz na jakiś czas,a już na pewno dobry wstęp do stworzenia własnoręcznego, domowego chleba czystoziarnistego.

Czy próbowaliście już chleba czystoziarnistego? Kupowanego w piekarni, a może własnej roboty?
A może tak jak ja ktoś z Was skusił się na zakup z Biedronki?
Jestem ciekawa Waszych wrażeń!


Pozdrawiam,
Martynika


9 komentarzy:

  1. Bałaś się, że nie dasz rady, a masz ładniejszy szablon niż ja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za Twoją odpowiedź!:) I ciszę się, ze szablon Ci się podoba- wszystko zrobiłam przy pomocy darmowych tutoriali internetowych na blogach;). Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Zdecydowanie trudno o dobry chelb (pod względem składu), dlatego staram się piec w domu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że pieczesz sama! Ja również! Choć jestem początkująca w tej kwestii. I nie zawsze jest czas. Jeśli już piekę chleb, to od razu dużą ilość na zapas do zamrożenia. Poza tym wyznaję kupowanie w miarę sprawdzonym miejscu. Kiedyś wystarczyło, że chleb był zabarwiony karmelem i nabierałam się na jego"zdrowotność", teraz, po latach prób i błędów moje kubki smakowe (i żołądek) rozpoznają co dobre, a co złe. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Nie widziałam tego chlebka. Sama czasami piekę taki na drożdżach i choć smaczny wydaje mi się właśnie odrobinę tłusty. Czuję, że się skuszę i wypróbuję!:)

    Pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również próbowałam już chlebów na drożdżach (te wydają się mieć posmak babki drożdżowej) oraz na zakwasie (świetne, ale wymagają dłuższego przygotowania wcześniej), a także czystoziarnistego domowego i mam podobne skojarzenia, jak Ty- jakieś takie tłustawe... Ten taki nie jest;)

      Usuń
  4. Sama eksperymentuję z różnymi chlebami, ale poza nielicznymi wyjątkami najbardziej smakuje mi własny :) A ten chleb widziałam, ale miałam właśnie obawy czy nie będzie się kruszył. To fajna wiadomość, że można go spokojnie kroić. Spróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Producentem jest firma credin polska, biedronka była tylko pośrednikiem

    OdpowiedzUsuń
  6. Producentem jest firma credin polska, biedronka była tylko pośrednikiem

    OdpowiedzUsuń