Aromatyczna jesienno - zimowa kawa

Jest kilka rzeczy, które potrafią poprawić mi humor i dodać siły w szary, deszczowy, jesienny dzień. Jedną z nich jest dla mnie zapach kawy…

Potrafi sprawić, że kiedy przechodzę obok dobrej kawiarni i do mojego nosa dotrze właśnie „ten” zapach, odrywam się na chwilę... Podobnie czuję się, gdy otwieram nowe opakowanie kawy. To już rytuał, że „nurkuję nosem” w nowo otwartym opakowaniu pełnym ziarenek.

W okresie jesienno- zimowym lubię posypać moją kawę odrobiną cynamonu- wtedy jest jeszcze bardziej aromatyczna, rozgrzewająca i jakaś taka jesiennaJ. Próbowałam też dodawać inne, kojarzące mi się z tymi porami roku przyprawy typu kardamon, anyż, goździki, ale chyba w złych proporcjach, bo sprawiały, że kawa robiła się gorzka i ciężka. Testowałam też gotowanie lasek cynamonu i gwiazdek anyżu w kawie, jednak cały proces i późniejsze sprzątanie fusów są jak dla mnie dość żmudne...
Niedawno trafiłam na gotową przyprawę do kawy z serii Dary Natury, która już w sklepie rozbudziła moją wyobraźnię...

rozgrzewająca kawa



Jak zwykle sceptycznie nastawiona do gotowych mieszanek zerknęłam na skład, a tam: cynamon 34%, kardamon, goździki, imbir, kłącze kuklika (co to jest?pierwszy raz słyszę!) – i dalej informacja : „w różnych proporcjach”. Nie mogłam się oprzeć, by nie spróbować i tak oto dzięki przyprawie powstała doskonała moim zdaniem jesienno- zimowa kawa;  rozgrzewająca, aromatyczna i wcale nie ciężka…

Producent pisze na opakowaniu, że kawę można gotować z dodatkiem przyprawy (wtedy aromaty wydobywają się jeszcze intensywniej) lub po prostu dosypać do kubka. Ja zdecydowałam się na tę szybszą wersję. Po prostu do świeżo zaparzonej kawy z ekspresu dosypałam mieszankę, a następnie zalałam gorącym mlekiem (u mnie bez laktozy).

przyprawa do kawy



Czy warto kupić przyprawę do kawy z serii Dary Natury? Moim zdaniem warto- sama nie potrafiłam osiągnąć tak intensywnego i jednocześnie delikatnego smaku bez goryczki. Z pewnością sekret tkwi w proporcjach mieszanki i przypuszczam, że również dodatku kłącza kuklika. Ja zapłaciłam ok. 4zł.

Czy podobnie jak ja, w okresie jesienno- zimowym lubicie kawę z dodatkami? Jakie przyprawy i w jakich proporcjach dodajecie do kawy?

Pozdrawiam,

martynika

2 komentarze:

  1. ooo coś dla mnie przed sesją i ogromną ilością pitej kawy! gdzie kupię te przyprawę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam w sklepie herbaciano - ziołowym, ale widziałam też kiedyś w Rossmanie. Wszędzie tam, gdzie sprzedają produkty Dary Natury. W sklepach internetowych to już na pewno!

      Usuń